Rola czasopisma we współczesnej rzeczywistości

Rola czasopisma we współczesnej rzeczywistości

Projektowanie czasopisma, czyli tradycyjne ujęcie słowa i obrazu

Obecnie papierowe formy przekazu coraz częściej trafiają do lamusa. Ich miejsce wypiera forma elektroniczna, która staje się coraz bardziej powszechna. Wszystko przenosi się do sieci, która stała się wyznacznikiem naszej codzienności. Tradycyjnie zapisane na papierze słowo musi ustąpić miejsca nowoczesności i innowacjom. Jednakże papierowe formy przekazu są bardzo ciekawe i wciąż potrzebne. Projektowanie czasopisma musi opierać się o określone przesłanki, aby w zdigitalizowanym świecie tradycyjny papier wciąż miał swoje ważne miejsce. Świeże czasopismo oddane do sprzedaży jest sprawnym połączeniem słowa i grafiki. Współczesny odbiorca musi zostać zachęcony do tego, aby w świecie pełnym bodźców wzrokowych dostrzec coś spośród natłoku informacji. Dlatego projekt musi być przemyślany i na tyle magnetyczny, aby przyciągnąć wzrok.

Rola czasopisma dzisiaj. Jak zainteresować czytelnika?

Czasopismo jest nośnikiem informacji. Dostarcza wiedzę na określony temat. Mimo, iż wszystko można znaleźć w sieci, wciąż są zwolennicy tradycyjnego ujęcia słowa na papierze. Miłośnicy tego typu rozwiązań cenią sobie możliwość namacalności kartek i poczucia niepowtarzalnego zapachu druku na papierze. Czasopisma w formie online nie dostarczą tego typu wrażeń. Współczesne czasopisma zawierają wiele wymownych i interesujących grafik. Niebanalność projektu tej formy graficznej jest podyktowana chęcią zwrócenia uwagi jak największej liczby odbiorców. Warto wskazać, iż tradycyjna forma czasopisma wciąż może być inspirująca i ciekawa. Papier dostarcza treści, które przykuwają wzrok. Aby zainteresować nowych czytelników potrzeba czegoś naprawdę magnetyzującego. W tym celu odpowiednie zestawienie treści z grafiką ma znaczenie fundamentalne. W świecie, gdzie jest przesyt wszystkiego, trzeba naprawdę być unikatowym. Taka rola współczesnych czasopism – dostrzec do stałych odbiorców, ale też i poszerzać ich krąg o nowych. 

(0)